تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
3

حضور زنان در ورزشگاه برای مطبوعات دردسر ساز شد

حضور زنان در ورزشگاه موضوعی چالش بر‌انگیز میان سیاست ورزان، کنشگران مدنی و جامعه ورزشی بوده است. این موضوع هر از گاهی مایه تنش های رسانه ای و فیزیکی شده است و در تازه ترین مورد آن یک رسانه که به بازخوانی حاشیه های حضور زنان در ورزشگاه پرداخت، با شکایت نیروی انتظامی مقصر شناخته شد.



روزنامه شرق در شماره روز شانزدهم آذر با عنوان «چه کسانی به جای زنانی که بلیت دارند وارد ورزشگاه شدند» به اظهارات چندتن از افرادی پرداخت که از هفته قبل از دیدار تیم پرسپولیس و الدحیل قطر برای دیدن این مسابقه بلیت تهیه کرده بودند اما روز برگزاری پشت در نگهداشته شدند.

آنگونه که شرق روایت کرده است: حضور زنان روی سکوهای تماشای این بازی، تا دقیقه ۹۰ مورد مناقشه بود و برخی رسانه‌ها نوشته بودند که شورای تأمین اجازه فروش بلیت بازی‌های آسیایی به زنان را صادر نکرده و زنان به جای آن می‌توانند برای تماشای دربی به استادیوم آزادی بیایند.

حال هیات منصفه مطبوعات با شکایت نیروی انتظامی که معطوف به روایت این روزنامه از وضعیت حضور زنان در ورزشگاه در روز بازی پرسپولیس و الدحیل است، مدیر مسئول روزنامه شرق را مقصر شناخت.

وزیر ورزش در فروردین ماه طی نشستی درباره حضور زنان در ورزشگاه اعلام کرد که موظف است که در مورد مسایلی مانند بلیت فروشی، فراهم‌سازی وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی بانوان، پارکینگ‌ها، هدایت آنها به محل استقرار، نظافت سرویس‌های بهداشتی، آماده‌سازی نمازخانه‌ها، بوفه‌ها و نیروهای انتظامی اقدامات لازم را انجام دهد.