تاریخ: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۲
2

کنسرت بانوان در شهرستان ها اجازه برگزاری ندارد

بهار ایلچی سرپرست گروه بانوان «ستاره قطبی پلاریس» از معضلات برگزاری کنسرت بانوان در شهرستان ها گلایه کرد و گفت: در شهرستان‌ها اصلا اجازه برگزاری کنسرت بانوان نداریم.



وی در گفتگو با ایسنا افزود: یکی از معضلات گروه‌های بانوان این است که با وجود اینکه که کار ما مجوز دارد و قانونی است و بر اساس قوانین کشور در تهران روی صحنه می‌رویم اما در شهرستان‌ها اصلا اجازه برگزاری کنسرت نداریم. تنها شهری هم که توانسته‌ایم بعد از هفت سال تلاش کنسرت داشته باشیم، بندر عباس بود.

وی افزود: در هیچ جایی از قانون ذکر نشده که بانوان نمی‌توانند در شهرستان‌ها کنسرت داشته باشند اما افرادی هستند که به صورت فردی و سلیقه‌ای عمل می‌کنند و این واقعا آزاردهنده است؛ زیرا این امر موجب محدود شدن کنسرت‌هایمان در تهران، پایین آمدن درآمد و شناخته نشدن ما در سطح کشور می‌شود.

وی درباره تنها دوره برگزاری کنسرت در جایی غیر از تهران گفت: تاکنون تنها توانسته‌ایم در بندرعباس آن هم بعد از هفت سال تلاش کنسرت داشته باشیم؛ البته قرار بود این کنسرت دو سانس باشد اما یکی از سانس‌های آن را با وجود استقبالی که صورت گرفت، لغو کردند.

ماندانا غفاری سرپرست گروه «ماهنی» نیز پیش از این درباره اعمال محدودیت ها برای کنسرت هاب بانوان به ایسنا گفته بود: سانس‌های ساعت ۱۴ در اختیار کنسرت‌ بانوان قرار داده می‌شود. ساعت دو در تابستان اوج گرما است و کمتر کسی حاضر است در این ساعت از منزل یا محل کار خود خارج شود و به یک کنسرت برود. حتی اگر مخاطب تمایل هم داشته باشد، ترجیح می‌دهد این سختی را به جان نخرد و به کنسرت نرود. زمانی هم که ما مخاطب نداشته باشیم، نمی‌توانیم به درستی فعالیت کنیم و شناخته شویم.

وی همچنین گفت: اجاره بهایی که ما برای سانس ساعت دو در تالار وحدت پرداخت می‌کنیم، با هزینه‌ای که برای سانس‌ ساعت ۹ شب این سالن پرداخت می‌شود، تفاوتی ندارد که این اجحاف بزرگی در حق خانم‌ها است، زیرا زنان در ساعتی باید روی صحنه بروند که جذب مخاطب کار دشواری است.

لیلا جعفرپور سرپرست گروه موسیقی «کوک ماه» نیز به ایسنا گفت: کنسرت‌های بانوان تنها روزهای پنجشنبه و جمعه و فقط در ساعت ۱۴ می‌توانند روی صحنه بروند که ساعت مناسبی برای حضور مخاطبان نیست.

وی افزود: خیلی از خانم‌ها در روزهای پنجشنبه به دلیل فعالیت در بیرون از منزل و روز جمعه که مربوط به خانواده است نمی‌توانند در این ساعت کنسرت‌ها را ببینند علاوه بر اینکه هر گروه فقط با فاصله چهار تا پنج ماه می‌تواند کنسرت برگزار کند.

جعفرپور همچنین گفت: برای برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها بارها و بارها با موسسه‌های موسیقی، سالن‌های مختلف و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد در شهرستان ها صحبت کردیم، اما متاسفانه هیچ وقت امکان اجرای ویژه بانوان وجود نداشته است.

 

برچسب های :