تاریخ: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
2

تعداد زنانی که در فضای بی دفاع شهری اصفهان آسیب می بینند رو به افزایش است

در نشست کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام شد: هر روز به جمعیت بانوان و کودکانی که در فضاهای بی دفاع شهری دچار آسیب می شوند افزوده می‌شود.



فرزانه کلاهدوزان، رییس این کمیسیون در گفتگو با مهر گفت: ۸۰۰ نقطه بی دفاع شهری تاکنون در اصفهان شناسایی شده است که به دلایلی مانند فقدان رویت‌پذیری، محصور بودن، خلوتی و تاریکی، ناپایداری جمعیت، فرسودگی و آشفتگی فضا فرصتی را برای آسیب رساندن به زنان فراهم می کند.

به گفته وی مناطق یک تا پنج شهر اصفهان بیشترین میزان جرم و آسیب ناشی از فضای بی دفاع شهری را دارد که رفت و آمد در آنها کم است و در صورت استمداد،  امکان کمک رسانی به فردی که مورد تهاجم واقع شده کاهش می یابد و جسارت بیشتری را به مجرمان برای ارتکاب جرم می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: براساس اطلاعات سامانه ۱۳۷ شهرداری، زنان و کودکان بیشترین قربانیان این نقاط هستند و سه ارگان خدمات شهری، محیط زیست، معاونت تخلفات شهری و زیباسازی شهرداری اصفهان در عدم شکل گیری نقاط بی دفاع شهری و رفع این نقاط نقش پررنگ‌تری دارند.

مهمترین فضایهای بی دفاع شهری پل‌های عابر، گذرگاه‌های زیرزمینی، ساختمان‌های مخروبه و خالی ازسکنه، ساختمان های در حال ساخت و نقاط تاریک پارک ها و فضایهای سبز هستند  به محل تجمع اوباش و معتادان تبدیل ‌شوند و آسایش شهروندان را سلب کنند.

کلاهدوزان پیش از این در نشست شورای شهر اصفهان گفته بود که شهرداری در امن‌سازی این مکان‌ها بیشتر جنبه زیباسازی را مدنظر قرار می دهد، در حالی که باید به کاهش میزان خطرپذیری در این مناطق باید توجه شود.