تاریخ: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
1

رییس پلیس تهران: به درخواست مردم مومن با ناهنجاری حجاب برخورد می کنیم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ: اقدام پلیس با قانون‌شکنی در مورد حجاب هم قانونی است و هم در خواست مردم است. 



سردار عباسعلی محمدیان افزود: پلیس به درخواست مردم مومن و متدین کشورمان و انتظاراتی که از جامعه اسلامی دارند، عمل کرده و با افرادی که ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی را ترویج می‌دهند، برخورد می‌کنند.

رییس پلیس پایتخت این اقدامات را در چهارچوب اجرای «طرح نور» نامید و گفت: افرادی که به هشدارهای قبلی پلیس توجه نکردند، از امروز به صورت ویژه در سطح شهر مورد تذکر قرار می‌گیرند و اقدام قانونی در مورد آنان انجام می‌شود. وی به نوع اقدام قانونی در این زمینه اشاره ای نکرد.

وی در عین حال گفت:  از مردم انتظار داریم که مانند ایام نوروز در حوزه ماموریتی رعایت حجاب و عفاف با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند تا ان‌شاالله نیازی به اقدام پلیسی و دستگاه قضایی نباشد.

نیروی انتظامی طی اطلاعیه ای اعلام کرده بود که از ۲۵ فروردین ماه برخورد با ناقضان قانون حجاب و عفاف آغاز می شود.

پیش از این عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل در یادداشتی که به بررسی وظایف ضابطان دادگستری و قوه قضائیه در برخورد با «جرم کشف حجاب” پرداخته بود نوشت: جرم «کشف حجاب» یکی از جرایم مشهود است و مأموران انتظامی مکلفند در اجرای تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ و قسمت اخیر ماده ۴۴ قانون آئین دادرسی کیفری مرتکبان جرایم مشهود را دستگیر و جهت اعمال مجازات به مراجع ذیصلاح قضائی معرفی نمایند.