تاریخ: ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷

آخرین تلاش های یک نماینده برای سنگ اندازی در تصویب لایحه ارتقای امنیت زنان

در حالی که یکسال از تصویب کلیات لایحه ارتقای امنیت زنان در برابر سوء رفتار می گذرد، با شروع بررسی جزییات این لایحه در سال جدید که روز ۹ اردیبهشت انجام شد فاطمه محمد بیگی نماینده مجلس با ادعایی موهوم سعی در اثرگذاری بر روند تصویب لایحه دارد.



به گزارش ایلنا، فاطمه محمدبیگی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در صحن علنی مجلس گفت: متأسفانه آنچه ما می‌بینیم این است که پشت پرده این قانون سند ۲۰۳۰ است، علیرغم درخواست مکرر ما برای رفع نواقص اما این نواقص رفع نشده است.

صرفنظر از درست و غلط بودن حواشی ایجاد شده درباره سند ۲۰۳۰، بنظر می رسد این ادعا صرفا برای ایجاد حساسیت در نمایندگان نسبت به این لایحه مطرح شده است.

محمدبیگی که پیش از این برخی اظهاراتش حواشی رسانه ای ایجاد کرده است، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است، هیچ عضویتی در کمیسیون اجتماعی مجلس ندارد و مشخص نیست با گذشت یکسال از تصویب کلیات لایحه ارتقا امنیت زنان، با طرح این اظهارات چه هدفی را دنبال می کند.

کمیسیون اجتماعی مجلس ۲۱ عضو دارد که سه نفر آنان از زنان نماینده هستند.

لایحه ارتقای امنیت زنان که ۱۳ سال در انتظار رسیدگی و تصویب بسر می برد،  قرار است محملی قانونی برای پیشگیری و نیز برخورد با خشونت و سوء رفتار علیه زنان در خانواده و اجتماعی را فراهم کند.