تاریخ: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
9

استفاده از دوربین هوشمند معابر

ابتکار پلیس ایران در کنترل حجاب!

با هدف مقابله با آنچه که بد حجابی نامیده می شود، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی (فراجا)  ایران از ابتکار این نهاد در استفاده از سیستم هوشمند برای شناسایی «ناقضان قانون حجاب» در سطح معابر خبر داد و گفت که حجاب را با این شیوه کنترل می کند.



در خبری که مهر به نقل از فراجا منتشر کرده آمده است: با استفاده از ابزار هوشمند در اماکن و معابر عمومی، نسبت به شناسایی افراد هنجارشکن اقدام و با ارسال مستندات و پیام اخطار به ناقضان قانون حجاب، آنها را مطلع می‌کنیم.

فراجا همچنین اعلاک کرده است در اقدامی ابتکاری پلیس به جهت جلوگیری از بروز هر گونه تنش و تزاحم با هموطنان در برقراری قانون حجاب، با استفاده از ابزار و دوربین‌های هوشمند در اماکن و معابر عمومی، نسبت به شناسایی افراد هنجارشکن اقدام و با ارسال مستندات و پیام اخطار به ناقضان قانون حجاب و عفت عمومی، در زمان و مکان مورد نظر، آنها را نسبت به عواقب قانونی تکرار این جرم مطلع می‌کند.

فراجا در حالی از ابتکار هوشمند برای شناسایی زنان و دختران خبر داده است که پیش از این عملکرد گشت ارشاد این نهاد که منجر به مرگ مهسا امینی شد بحرانی شش ماهه را در کشور ایجاد کرد.

 

برچسب های :