تاریخ: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۲۰
1

از امروز اجرا می شود

رسیدگی به حجاب زنان با نیروهای متخصص و آموزش دیده

در پی انتشار اطلاعیه روز ۲۱ فروردین فرماندهی انتظامی درباره حجاب و عفاف، استان های کشور با انتشار اطلاعیه های با مضامین مشابه نسبت به برخورد قانونی با آنچه که ناقضان قانون حجاب و عفاف نامیده شده تاکید کردند.



نیروی انتظامی استان سمنان در این زمینه اعلام کرد:  پلیس این استان برابر قانون با این افراد برخورد لازم و قانونی را داشته و متخلفان را به مراجع قضائی معرفی خواهد کرد.

نیروی انتظامی استان کردستان در اطلاعیه خود نوشت:از همه شهروندان محترم، به ویژه دختران و بانوان گرامی، درخواست می‌شود به منظور رعایت قانون و حفظ ارزش‌های اخلاقی و هنجارهای ملی و مذهبی جامعه، حریم پر حرمت حجاب و عفاف را آنگونه که شایسته است رعایت نمایند.

فرماندهی انتظامی شرق و غرب استان تهران نیز اعلام کرد: پلیس ضمن اطمینان از رعایت موازین اخلاقی و حریم عفاف توسط قاطبه شهروندان، یادآور می‌شود که ناگزیر، براساس وظایف خویش، با ناقضان قانون حجاب و عفاف برخورد قانونی می‌نماید.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان در اطلاعیه آورده است: از دختران و بانوان انتظار دارد که به ارزش‌های قانونی احترام بگذارند و پوشش خود را در آن چارچوب تنظیم کنند.

براساس این اطلاعیه ها و موارد مشابه که از سوی سایر استان ها منتشر شده، پلیس « برای مقابله‌ موثر با هرگونه ناهنجاری اجتماعی و تقویت فرهنگ متعالی عفاف و حجاب؛ اجرای طرح صیانت اجتماعی با حضور واحدهای متخصص و آموزش دیده از روز شنبه بیست و پنجم فروردین ماه ۱۴۰۳ آغاز می کند».