تاریخ: ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
2

نوسانات قیمت سکه پرونده های قضایی را افزایش می دهد

ایراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان می گوید: نوسانات قیمت ارز و سکه حجم زیادی پرونده را به دستگاه قضایی سرازیر می‌کند به همین دلیل ساماندهی موضوع سکه در مهریه‌ها ضرورت دارد. وی که در جلسه مسئولان عالی قضایی کشور سخن می گفت افزود: به مانند بحث دیه، در موضوع طلاق و مهریه نیز با […]



ایراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان می گوید: نوسانات قیمت ارز و سکه حجم زیادی پرونده را به دستگاه قضایی سرازیر می‌کند به همین دلیل ساماندهی موضوع سکه در مهریه‌ها ضرورت دارد.

وی که در جلسه مسئولان عالی قضایی کشور سخن می گفت افزود: به مانند بحث دیه، در موضوع طلاق و مهریه نیز با افزایش قیمت سکه یک معیار مدنظر دادگاه‌ها قرار گیرد تا از از ورود پرونده‌های اعسار و تعدیل مهریه به سیستم قضائی کاسته شود.

طبق ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده مصوب ۱۳۹۲، گرچه در صورتی که مهریه سکه در سند ازدواج درج شده باشد باشد، محاسبه آن براساس نرخ روز صورت می گیرد. گرچه که حمایت قانون از زوجه در صورتی است که در زمان وقوع عقد، مهریه  تا یکصد و ده سکه تمام بهار آزادی یا معادل آن باشد وصول آن مشمول قانون اجرای محکومیت های مالی است.