تاریخ: ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
2

بازسازی ظروف تفلون با مواد شیمیایی سمی انجام می شود

کارشناس سازمان غذا و دارو گفت: بازسازی ظروف تلفلون در کارگاه ها بدون نظارت بهداشتی، به طور غیر مجاز و با استفاده از مواد شیمیایی سمی انجام می شود.



نرگس سموری افزود: با توجه به برخی تبلیغات مبنی بر بازیافت ظروف نچسب تفلون با قیمت‌های پایین، به مردم توصیه می‌شود این خدمات را از مراکز فاقد مجوز دریافت نکنند زیرا این مراکز عموما غیر مجاز هستند.

وی افزود: بازیافت ظروف نچسب یک فرایند چندمرحله‌ای و تخصصی است که در آن از مواد اولیه با گرید غذایی استفاده می‌شود، اما در مراکز غیرمجاز این فرآیند اغلب با مواد اولیه با گرید شیمیایی انجام شده و این مواد ی هنگام مصرف از ظروف جدا و همراه غذا وارد بدن انسان می‌شود.

این کارشناس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه برای بازیافت ظروف تفلون حتماً باید به مراکز دارای مجوز بهداشت مراجعه شود، تصریح کرد: مراکزی که مجوز بهداشت برای بازیافت ظروف نچسب ندارد، از مواد غیر استاندارد و سمی استفاده می‌کنند.

سموری خاطرنشان کرد: این مراکز با تبلیغات غلط و هزینه اندک اقدام به بازیافت ظروف نچسب می‌کنند، درحالیکه هزینه بازیافت ظروف نچسب به علت فرآیندهای پیچیده‌تر، خیلی بالاتر است؛ در مقابل، مراکز دارای مجوز بهداشت، با مواد اولیه تأیید شده، فرآیند تحت کنترل و استاندارد و در نهایت محصول با کیفیت که سلامت انسان را به خطر نمی‌اندازد بازیافت و عرضه خواهد کرد.

مجوز بهداشت یا پروانه بهداشتی ساخت، از طریق سایت FDACRM.IR برای عموم قابل ردیابی است.

برچسب های :