تاریخ: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱

هودار سپاهان چی گفت؟

باز هم جمعه و باز هم ترکش های حضور زنان در ورزشگاه

یک هفته بعد از حواشی حضور زنان در ورزشگاه در جریان بازی استقلال و آلومینیوم اراک که جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی برای دروازه بان استقلال را به همراه داشت، مسایل پیش آمده ناشی از حضور زنان هوادار پرسپولیس در جریان بازی سپاهان پرسپولیس نیز تلفات به همراه داشت.



این بار صحبت های یک هوادار سپاهان علیه زنان طرفدار پرسپولیس جنجالی به پا کرد که وزیر ورزش را هم به موضعگیری وادار کرد. کیومرث هاشمی در نامه ای به فدراسیون فوتبال باشگاه ها را به بی برنامگی در حوزه های فرهنگی و نیز و بی توجهی به ساماندهی هواداران متهم کرد.

وی همچنین آنچه که “ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی از سوی هوادارنماها” نامید را محکوم و فدراسیون را موظف کرد که ظرف یک هفته “تدابیر لازم برای ساماندهی دائمی هواداران” را به وزارتخانه اعلام نمایند.

تنبیه و محرومیت هودار سپاهان 

از سویی دیگر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز در واکنش به اظهارات هوادار سپاهان وی را به دلیل “ارتکاب رفتار توهین آمیز” به مدت ۱۰ سال از ورود به کلیه ورزشگاههای فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم کرد.

این کمیته همچنین از احضار و توبیخ مدیران رسانه ای این دوباشگاه نیز خبرداد.

 

ماجرا از کجا شروع شد

ماجرا از جایی شروع شد که در پس حضور زنان در ورزشگاه، زنان هوادار باشگاه پرسپولیس با کُری خوانی علیه تیم فوتبال سپاهان، در هواداران این تیم ایجاد حساسیت کردند و از جایگاه مردان هوادار این تیم علیه آنان واکنش نشان داده شد.

به گزارش ورزش سه، “هواداران سپاهان بی‌توجه به جنسیت هواداران پرسپولیس، با شعارهایی تند و همراه با فحاشی به تقابل با  زنان هوادار پرسپولیس پرداختند. پاسخگویی بخشی از زنان پرسپولیسی اوضاع را متشنج‌تر کرد. گرچه کانون هواداران خانم پرسپولیسی در این مقطع تلاش زیادی داشت تا به آرام کردن جو پرداخته و مانع از این تقابل کلامی زشت شوند، اما بخشی از سکوها با از دست دادن کنترلشان بعد از فحاشی‌های تندی که متوجهشان شده بود، این تقابل را ادامه دادند.”

آما نقطه پایان این فحاشی ها و در گیری ها اظهارات یکی از هواداران پا به سن گذاشته سپاهان بود که مقابل دوربین خبرنگاران گفت: به هواداران مجرد سپاهان قول دادم که اگه دیگه فحش ندهند یکی یه دونه از این دخترا (زنان هوادار پرسپولیس) رو بهشون میدیم. اونوقت دیگه فامیل میشن و دیگه هیچوقت از این اشکال ها پیش نمیاد”

گرچه این هوادار بعدا اظهارات خود را اصلاح کرد اما این کار مانع از صدور جریمه محرومیت ۱۰ ساله وی نشد.

باید دید آیا جنجال های حضور بانوان در ورزشگاه در جمعه آینده نیز تکرار می شود یا نه.