تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
9

موافقت آموزش و پرورش با کشف حجاب دختران در مدارس

رابعه امامی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان از طرحی خبر داد که براساس آن دختران دانش آموز بالاخره می توانند مقنعه خود را در مدارس درآورند و کشف حجاب کنند. 



وی در این زمینه به ایسنا گفته است: از همکاران عزیز درخواست می‌کنم که این آزادی را به دختران بدهند که در محیطی که اشراف نامحرم به آن نیست مقنعه را از سر بردارند. چه اشکالی دارد؟ می‌توانند اجازه دهند.

وی افزود: حتی می‌توانند تدابیری بیاندیشند تا در راهرو مدرسه و طبقات کلاس‌ها پدران دانش آموزان و حتی سرایدار آقا حضور پیدا نکند تا دانش آموزان دختر راحت باشند و مجبور نباشند مقنعه سر کنند. این امر باعث شادابی روحی و جسمانی دختران می‌شوند.

رابعی افزود: ما به مدیران مدارس پیشنهاد دادیم که برای راحتی، شادی و نشاط دانش آموزان اگر می‌توانند فضای مدرسه را طوری مهیا کنند تا دانش آموزان بتوانند در محیطی که اشراف نامحرم به آن نیست، مقنعه خود را بردارند. این امر می‌تواند به سلامت فیزیکی و جسمانی و حتی روحی و روانی و معنوی دانش آموزان کمک کند.

کشف حجاب در مدارس همواره از موضوعات پر بحث بوده است و بسیاری از مدارس به دلیل اشراف ساختمان های دیگر حاضر به این کار نیستند.

بعد از مرگ مهسا امینی در جریان دستگیری اش از سوی گشت ارشاد، بسیاری از دانش آموزان در اعلام همبستگی با برداشتن مقنعه و کشف حجاب در کلاس های درس عکس های خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.