تاریخ: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۵۹
9

دستور کار پلیس برای حفط حجاب زنان! / رادان: شناسایی و اقدام قضایی می کنیم

سردار احمد رادان در گفتگویی تلویزیونی از اقدامات جدید پلیس برای مقابله با آنچه کشف حجاب خواند خبر داد و گفت که از روز ۲۶ فروردین اقداماتی مانند ضبط خودرو، شناسایی افراد با فناوری پیشرفته و معرفی افراد به دستگاه قضایی در چهارچوب حفظ حجاب زنان در دستور کار پلیس قرار گرفته است.



فرمانده کل انتظامی کشور به عملکرد پلیس در موضوع کشف حجاب اشاره و اعلام کرد: همکاران من در سه حوزه معابر عمومی که کشف حجاب بعضا در آن صورت می گیرد، خودرو و اماکن اقدام هایی را انجام دادند و به صورت جدی با اعلام خبر قبلی از شنبه ۲۶ فروردین همکاران من به صورت جدی در این سه حوزه عمل می کنند به صورتی که در حوزه معابر با استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته فرد شناسایی می شود؛ به فرد توجه و تذکر داده می شود و بعد از آن فرد با مدارک به دستگاه قضایی معرفی می‌شود تا به مورد آن رسیدگی کنند.

سردار رادان تصریح کرد: در حوزه خودرو بار اول به فرد تذکر و توجه داده میشود و بار دوم خودرو توقیف می شود به سه نحو ممکن؛ توقیف الکترونیکی یا توقیف در محل یا توقیف در پارکینگ هرکدام که عملی باشد که توصیه می‌کنیم که رانندگان عزیز دقت داشته باشند به خصوص صاحبان خودرو.

وی همچنین گفت: در حوزه صنوف هم صنوفی که متصدیانش احیاناً کشف حجاب می کنند حتماً مورد توجه جدی قرار می‌گیرد ، توجه به آنها داده شده و اخطار پلمب گرفته و پلمب می‌شوند و این موضوع شامل باغ تالار ها و رستوران ها و مراکز بزرگ از این دست هم می‌شود که باید متوجه باشند.

فارس به نقل از رادان نوشته است: ما وظیفه خود میدانیم برای حفظ سلامت جامعه قانون را عمل کنیم و از قانون هم کوتاه نیاییم و فکر می‌کنم مردم هم همین ها را از ما بخواهند.