تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
2

مدافع لایحه حجاب و عفاف

اگر نگذارید پلیس از شما عکس بگیرد بازداشت می شوید

امیر حسین بانکی پور با انتشار قطره چکانی بخش هایی از لایحه حجاب و عفاف، خود را در صدر اخبار نگه می دارد و امروز نیز از مفاد جدیدی از این لایحه خبر داده که به موجب آن اگر زنانی که پلیس آنان را بدحجاب تشخیص می دهند مانع از عکس گرفتن شوند، بازداشت شده و به مقر انتظامی منتقل می شوند. 



وی در گفتگو با فارس گفت: پلیس بر اساس لایحه عفاف و حجاب، از طریق دوربین یا به طور مستقیم، افراد بی‌حجاب را شناسایی می‌کند. اگر فرد حاضر نباشد که پلیس او را شناسایی کند و نگذارد عکسش گرفته شود، پلیس باید او را به اولین مقر پلیس تحویل دهد تا در آنجا هویتش شناسایی شود.

بانکی پور افزود: تمام دستگاه‌ها را موظف کردیم که دوربینشان را در اختیار فراجا قرار دهند – نه‌فقط برای حجاب برای اینکه امنیت داخلی شهر‌ها تأمین شود- لازم بود که دوربین‌های شهر یک نظمی داشته باشد. عکس فرد با دوربین گرفته می‌شود یا از طریق ناظر‌های مورد وثوق فراجا این عکس هویت‌یابی می‌شود با سامانه‌های دیگر تقاطع گیری می‌شود که خطا صفر شود و جریمه به‌صورت پیامکی برای فرد ارسال می‌شود.

وی که بخش هایی از لایحه حجاب و عفاف را تشریح می کرد، هدف از این کار را جلوگیری از «درگیری اجتماعی» اعلام کرد.

امیر حسین بانکی پور به نمایندگی از رای دهندگان اصفهانی در دور یازدهم و دوازدهم مجلس حضور دارد و به طور مستمر درباره لایحه حجاب و عفاف که تصویب آن به عمر مجلس یازدهم قد نداد اطلاع رسانی می کند.

وی سابقه اظهارات جنجالی علیه زنان را در کارنامه خود دارد. از جمله این که با توجه به کمبود پسر مجرد در داخل کشور دختران مجرد ایرانی را به ازدواج بین المللی تشویق کرد «به این معنی که این قشر از دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند؛ از این طریق نه تنها توسعه فرهنگی اتفاق افتاده است و ارتباطات بین‌المللی تقویت می‌شود، بلکه این نسبیت به هم ریخته در کشور نیز بر طرف می‌شود»

*عکس تزیینی است.

 

 

برچسب های :