تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
4

سرنوشت اسناد کاخ سعد آباد بعد از ۴۵ سال: ثبت نشده اند!

مدیر کاخ موزه سعد آباد درباره اسناد موجود در این موزه می گوید:«ده‌ها هزار سند تاریخی موجود در این کاخ در اختیار امین اموالی بوده که هیچ‌کدام را ثبت نکرده است. علاوه بر اینکه اموال زیادی هم در این مجموعه وجود دارد که ‌ ثبت نشده است».



سید حسین علوی در گفتگویی تلویزیونی با اعلام این مطلب افزود: ضمن احترام به امنای اموال که اکثر به اتفاق آن‌ها دقیق و پاکدست هستند، ‌اما امین اموالی در جایی بوده که ده‌ها هزار سند تاریخی در اختیارش است، ولی هیچ‌کدام را ثبت نکرده است.

کاخ سعد آباد که در حال حاضر موزه شده است مورد استفاده شاهان قاجار و پهلوی بود و در شمالی ترین ارتفاعات تهران و در کنار منطقه ییلاقی دربند قرار دارد. این کاخ از ابتدای انقلاب در دست نیروی های موسوم به کمیته قرار گرفت.

علوی در حالی این موضوع را افشا کرده است که تاکنون وضعیت نگهداری و حراست از اموال این موزه نزد افکار عمومی به بحث و بررسی گذاشته نشده است، در عین حال وی می گوید که طی همین پنج ماه مدیریتش در سعدآباد، ۱۱۰ دوربین نظارتی نیز از کار افتاده اند. وی در عین حال می گوید: به مردم قول می‌دهم تمام نواقص سیستم حفاظت الکترونیک سعدآباد در زمان بسیاری کوتاهی برطرف خواهد شد.

علوی درباره هویت هیات امنا و امین اموالی که اسناد کاخ سعد آباد تحویل وی بوده است اطلاعاتی نداد.

اخبار زنان