تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
5

مراقبت مو بعد از دکلره چگونه است؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دکلره کردن را برای زیبایی و تغییر رنگ موهایتان انتخاب کرده اید خوب است چگونگی اثرگذاری این ماده شیمیایی بر بافت مو و نحوه مراقبت از مو پس از دکلره را بدانید.



پودر دکلره که ماده اصلی رنگ زدایی از مو است یک ترکیب شیمیایی است که رنگدانه‌های طبیعی مو را از بین ‌می‌برد و زمینه ای را برای تغییر رنگ مو فراهم می کند. این کار از طریق جداسازی و تجزیه پروتئین حاوی در مو انجام می شود و به همین دلیل بعد از دکلره تار مو ضعیف، شکننده و خشک می شود.

برای احیای مو بعد از دکلره چه کار کنیم؟

احیای مو بعد از دکلره موضوعی است که پزشکان و آرایشگران درباره آن توافق دارند و منظور از آن است این است که از روش هایی استفاده شود که تارهای مو به حالت شادابی و سلامت قبل از دکلره نزدیک شوند. در ادامه برخی از روشهای مناسب برای مراقبت مو بعد از دکلره آمده است:

  • استفاده از روغن های گیاهی

روغن هایی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن بادام از طریق نفوذ در بافت مو به وضعیت سلامت مو کمک می کند. برای این کار لازم است ساقه مو را با این مواد آغشته کنید و کمی مالش بدهید.

  • در معرض آفتاب نباشید

موهای دکلره شده به شدت نسبت به اشعه نور خورشید آسیب پذیرند خصوصا اگر در حین دکلره بخشی از پوست نیز آسیب دیده باشد نه تنها باید از سر خود در برابر نور آفتاب مراقبت کنید بلکه باید از ضد آفتاب مناسب نیز در ناحیه آسیب دیده پوست سر استفاده نمایید.

  • موی خود را با آب برنج بشویید

برای این کار کافی است آب پس از آبکشی برنج را در ظرفی در یخچال نگه دارید و در حمام پس از شامپو کردن، موها را به آب برنج آغشته کنید و بعد از چند دقیقه آبکشی نمایید. تکرار این کار به احیای مو پس از دکلره کمک می کند. نکته مهم این است که هنگام خسیاندن برنج به آن نمک نزنید.

  • استفاده از نرم کننده های پس از آبکشی

پیشنهاد می شود پس از استحمام و آبکشی موها از نرم کننده هایی استفاده کنید که نیاز به شستشو ندارند. ماندگاری مواد این نرم کننده ها، حالت شکنندگی موها را کاهش می دهد.