تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۴۴

از دی ماه

کروکی الکترونیکی تصادف خودرو برای شرکت های بیمه ارسال می شود

وزیر امور اقتصاد و دارایی از اجرایی شدن کروکی الکترونیکی تصادف خودرو در کل کشور خبر داد و گفت: امیدواریم تا آخر آذر بتوانیم برای تمام ۳۱ استان کشور، کروکی الکترونیک را افتتاح کنیم.



استفاده از کروکی الکترونیکی تصادف خودرو از سال ۱۳۹۹ به صورت آزمایشی در برخی استان های کشور اجرا شد و براساس آن با وارد کردن شماره پلاک خودروی تصادفی در نرم افزار مربوطه تمامی اطلاعات از جمله وضعیت بیمه خودرو رویت می شود.

به گفته رییس پلیس راهور فراجا با اجرای نرم افزار کروکی الکترونیکی “چیزی به‌ جز متن پیامک در اختیار فرد مقصر یا غیر مقصر قرار نمی‌گیرد و تنها در آن پیامک عنوان می‌شود شما مقصر هستید یا خیر، اصل داده به‌صورت الکترونیک برای بیمه مربوطه ارسال می‌شود”

پیش از این پلیس اعلام کرده بود که سالیانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تصادف خسارتی، جرحی و فوتی در کشور روی می دهد که برای تمامی این موارد می‌بایست کروکی تنظیم شود.

کروکی گزارش و طرح ترسیم‌ شده توسط پلیس است که در آن جزئیات مربوط به صحنه تصادف مانند اطلاعات خودرو، مکان، تاریخ و زمان تصادف همراه با جزئیات حادثه درج می شود . ترسیم کروکی در حال حاضر به صورت دستی انجام می شود.

اخبار زنان

برچسب های :