تاریخ: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
2

اظهارات جنجالی رییس سازمان غذا و دارو

عدم رعایت حجاب پرسنل داروخانه در تعیین سهیمه تاثیرگذار است

روز گذشته باشگاه خبرنگاران جوان در خبری به نقل از حیدر محمدی رییس سازمان غذا و دارو نوشت: اصول مربوط به پوشش (حجاب) در داروخانه‌ها ابلاغ شده، اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد.



پیش از این سازمان غذا و دارو طی دستور العمل نحوه پوشش کارکنان داروخانه ها به وضعیت حجاب زنان شاغل در این مرکز درمانی پرداخته بود اما جریمه ای برای عدم اجرای آن در نظر نگرفته بود.

ماده ۳ دستورالعمل نحوه پوشش کارکنان داروخانه مورخ ۳ اسفند ۱۴۰۱ تمامی کارکنان زن داروخانه ها را موظف به پوشیدن مقنعه مشکی کرده است. این دستور شامل مسئولان فنی داروخانه ها نیز می شود.

با گذشت ۲۴ ساعت از انتشار این خبر، اصل خبر از باشگاه خبرنگاران جوان حذف شد، روابط عمومی سازمان غذا و دارو رسانه هایی که به این خبر پرداختند را معاند و مغرض خواند و خبرگزاری تسنیم هم  نوشت: سخنان اخیر رئیس سازمان غذا و دارو ناظر بر پوشش حرفه‌ای کادر داروخانه بوده و تنظیم کننده خبر از گفتار به متن دچار اشتباه محتوایی شده است.

در همین حال پایگاه خبری سلامت نیوز طی گزارشی در این زمینه نوشت: “باید پرسید اساسا مسئله حجاب و صدور دستورالعمل در این زمینه در حیطه وظایف رییس سازمان غذا و دارو است؟ آیا این سازمان وظایف مهمتر دیگری مثل جلوگیری از وقوع بحران دارویی که ممکن است سه ماه آینده دامنگیر مردم شود، ندارد؟ به عنوان مثال روز گذشته محمدامین قبادی، دبیر انجمن داروسازان تهران، اعلام کرده تولید خیلی از داروها در ایران متوقف شده است و سندیکاها هشدار داده بودند که ذخیره خیلی از داروها به زیر ۳ ماه می‌رسد. از طرف دیگر اگر سازمان غذا و دارو این قدرت بالا را برای برخورد با عدم رعایت حجاب در داروخانه ها دارد پس چطور در زمینه تخلفات برخی داروخانه ها از جمله گرانفروشی ادعا می کند نیروی کافی برای نظارت بر داروخانه ها را ندارد؟ یا مهمتر اینکه اگر اینهمه نیرو برای رسیدگی به مسئله حجاب در داروخانه ها را دارید پس چرا در برخورد با قاچاق دارو درمانده اید؟”

برچسب های :