تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۳۹
1

 بانکی پور برای جلب توجه مجلس دوازدهم به لایحه حجاب و عفاف تلاش می کند

امیر حسین بانکی پور سرسخت ترین مدافع این لایحه با ارایه گزارشی از جزییات این لایحه سعی کرد توجه نمایندگان جدید را به این موضوع جلب نماید.



گرچه تمامی تلاش های برخی نمایندگان مجلس یازدهم برای تصویب نهایی لایحه حجاب و عفاف به نتیجه نرسید و در نهایت رسیدگی به آن در مجلس دوازدهم انجام می شود، اما امروز امیر حسین بانکی پور سرسخت ترین مدافع این لایحه با ارایه گزارشی از جزییات این لایحه سعی کرد توجه نمایندگان جدید را به این موضوع جلب نماید.

وی در اولین جلسه فراکسیون اصولگرای گام دوم در مجلس گفت: داستان حجاب فقط روسری نیست که از سر بیفتد بلکه اگر نظام این سنگر را تحویل دهد بقیه سنگرها را فتح می‌کند باید نظام این سنگر استراتژیک را حفظ کند.

نماینده رای دهندگان اصفهان در تشریح مجازات های پیش بینی شده برای زنان در لایحه حجاب و عفاف گفت: جریمه معلق کشف حجاب ۱.۵ میلیون تومان است اگر فردی مجددا بعد از صدور پیامک بی‌حجاب بیرون آمد مشمول جریمه قطعی سه میلیونی می‌شود، یعنی در مجموع جریمه ۴.۵ میلیون تومانی اعمال می‌شود. قرار بود این جریمه از حساب افراد کم شود که مجمع تشخیص به آن ایراد گرفت لذا مقرر شد که اگر این جریمه ظرف یک هفته پرداخت نشود محدودیت‌هایی اعمال شود.

وی افزود:  باید صف آدم‌هایی که به دلایل مختلف روحی و روانی، سختی و فشارهای اقتصادی و فرهنگی وارد این گروه شده‌اند را از گروهی که معاندانه این کار را انجام می‌دهند جدا کرد. جریمه بهترین راه برای جدا کردن این صف بود چون نمی‌شود همه را بازداشت و کیفری کرد.