تاریخ: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷

بازخوانی یک پرونده

دردسرهای مخالفت با لایحه حجاب و طرح نور برای یک نماینده

سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه گفتگو از فروردین سال گذشته نسبت به اقدامات سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی در قبال بی حجابی و آنچه که «احضار بی حجاب ها» نامیده شده بود واکنش نشان داد.



خبرگزاری مجلس در گزارشی از جلسه علنی روز ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ نوشت: حسینی نماینده میانه در مجلس تأکید کرد: در دام جدیدی که دشمن پهن کرده، ورود نکنید. لطفاً توان و نیروی خود را صرف مبارزه با مردان هنجارشکن، زورگیر و معتادان متجاهر و امنیت راه‌ها و جاده‌ها کنید.

وی در گفتگوی دیگری درباره لایحه حجاب و عفاف و عجله برای تصویب این لایحه ضمن این که گفته بود «برخی نه تنها این لایحه را قبول ندارند، بلکه آن را خیانت می‌دانند” اظهار کرد: برخی می گفتند اگر ما این موضوع را در صحن مجلس مطرح کنیم با توجه به انبوه پیشنهاداتی که وجود دارد با سرعت لازم پیش نمی‌رود و دامنه این لایحه را به راحتی نمی‌توان جمع کرد و وقت مجلس را می‌گیرد. با وجود این که آن‌ها معتقدند این لایحه باید هر چه زودتر تصویب شود، اما معتقد بودند اگر در مجلس مطرح شود، افکار عمومی و دیدگاه بسیاری از نماینده‌ها این است که اولویت امروز جامعه باید ساماندهی اقتصاد، معیشت مردم، دارو و درمان، قیمت و اجاره بهای مسکن باشد و ۲۰۰ نماینده وقت خود را صرف قضیه‌ای که در مقایسه با آن مسائل نیست، نکنند. بنابراین، لایحه در کمیسیون برود و لایحه ۸۵ شود بهتر است و وقت مجلس هم گرفته نشود.

وی اخیرا در گفتگو با ایلنا نیز از دلیل خروج خود از کمیسیون حقوقی مجلس سخن گفت: در بحث لایحه عفاف و حجاب بنده و آقای مصری جزو مخالفان بخش عمده این لایحه بودیم، بنده اکنون دیگر عضو کمیسیون قضایی و حقوقی نیستم و علت آن هم این است که به واسطه این بحث‌هایی که آغاز شد همزمان با بررسی لایحه حجاب و عفاف مشاهده کردم که نقطه نظرات ما چندان محل توجه واقع نمی‌شود و اکثریت دوستان موضع دیگری دارند.

وی همچنین گفت: اخیرا برای یک مساله‌ای به پلیس+۱۰ مراجعه کردم و مشاهده کردم به واسطه موضوع توقیف خودروهای مثلاً خانم‌های بی‌حجاب به قدری ازدحام و مراجعه در دفاتر پلیس+۱۰ بود که انگار یک همایش و یک تجمع عظیم است و این هم خود نیروی انتظامی را درگیر کارهای غیراصلی می‌کند و هم کشور را با تنش مواجه می‌کند و هم اینکه باعث نارضایتی مردم ما می‌شود.

این اظهارات و موضعگیری ها دردسرهایی را برای این نماینده در پی داشت تاجایی که روز ۲۴ اردیبهشت ماه، ایلنا با انتشار مطلبی درباره آخرین اظهارات خود توضیحاتی ارایه کرد: بنده ضمن اعتقاد قلبی و التزام عملی به احکام اسلامی ، رعایت حجاب را برای زنان یک افتخار میدانم و کشف حجاب را خلاف بیّن شرع می‌دانم و بر لزوم صیانت از بنیان خانواده تاکید دارم اما نسبت به برخوردهای سلیقه‌ای و تند و خشن و خارج از چارچوب اسلام ناب محمدی(ص) انتقاد دارم و معتقدم روشهای فرهنگی و اقناعی و مهرورزانه ، تاثیرگذارتر است و نیز اصرار دارم مامورین مجری قانون عفاف و حجاب، باید افراد پاک ، صالح ، آموزش دیده ، جاافتاده و باحوصله‌ای باشند. البته در عین حال اعتقاد دارم با تمام مراکز و کانون‌ هایی که بطور سازمان‌یافته علیه عفت و حجاب و بنیان خانواده تبلیغ می‌کنند و بی‌عفتی و کشف حجاب را تجویز و ترویج می‌نمایند، باید اقدام جدی و عملی کرد و با گردانندگان مراکز مزبور برخورد نمود.

اخبار زنان