تاریخ: ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
10

مردانه بودن ورزشگاه آزادی پایان می یابد؟/جلسه هماهنگی حضور زنان در ورزشگاه‌ها برگزار شد

بعد از سال ها  کشمکش بر سر حضور زنان در ورزشگاه ها بالاخره در جلسه ای با حضور وزیر ورزش و جوانان این موضوع رسما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



به گفته سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، این وزارتخانه موظف است که در مورد مسایلی مانند بلیت فروشی، فراهم‌سازی وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی بانوان، پارکینگ‌ها، هدایت آنها به محل استقرار، نظافت سرویس‌های بهداشتی، آماده‌سازی نمازخانه‌ها، بوفه‌ها و نیروهای انتظامی اقدامات لازم را انجام دهد.

زنان برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۹۸ توانستند به صورت رسمی وارد ورزشگاه شوند اما وضعیت حضور زنان در مسابقات فوتبال مردان تابعی از سیاست یکسانی نبوده است به طوریکه فروردین ماه سال گذشته نه تنها از حضور زنان در ورزشگاه مشهد جلوگیری شد بلکه برای متفرق کردن متقاضیان ورود از گاز اشک آور استفاده شد.

این حادثه منجر به مجروح شدن تعداد زیادی از زنان از ناحیه چشم و گلو شد.

گزارشی که وزارت ورزش و جوانان از جلسه وزیر ورزش درباره حضور زنان در ورزشگاه ها منتشر کرده نشان می دهد که این جلسه درون سازمانی بوده و مشخص نیست موضوع نهادهای رسمی مانند وزارت کشور و یا سایر نهادهای مرتبط و تاثیر گزار بر عدم حضور زنان در ورزشگاه ها در این زمینه چیست.

 

برچسب های :