تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
2

بازخوانی اظهارات زنان کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ زهره الهیان

زهره الهیان نماینده ادوار مجلس در مهلت اعلام شده برای ثبت نام متقاضیان ریاست جمهوری در وزارت کشور حاضر شد و  به عنوان اولین زن متقاضی ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نام خود را به ثبت رساند و ۸ روز پس از آن انصراف داد. 



زهره الهیان نماینده ادوار مجلس در مهلت اعلام شده برای ثبت نام متقاضیان ریاست جمهوری در وزارت کشور حاضر شد و  به عنوان اولین زن متقاضی ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نام خود را به ثبت رساند و ۸ روز پس از آن انصراف داد.

این نماینده اصولگرای مجلس که در دوران مختلف حضور خود در مجلس عمدتا در حوزه حقوق بشر اسلامی و امور بین المللی فعال بوده و کمتر رسانه ای تاکنون لبخندی را از او ثبت کرده است، پزشک است.

دکتر زهره الهیان در جریان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری در حالی که طور مکرر لبخند می زد، مقابل دوربین خبرنگاران در جایگاه قرار گرفت و دولت خود را «دولت سلامت» نامید.

در ادامه سخنان زهره الهیان هنگام ثبت نام ریاست جمهوری را می خوانید:

«در عرصه های مختلف ایران اسلامی فراز و نشیب های متعددی را طی کرده شادکامی ها رنج ها و مرارت ها ولی دراین نقطه از تاریخ به همه دستاوردهای ایران اسلامی افتخار می کنم و اقتداری که ج ا به برکت خون شهدا و رهبری امام خامنه ای در واقع داره.

آنچه که مسلم هست ما در شرایط موجود این اقتدار را که اوج آن در وعده صادق بود با رهبری و تدبیر و نگاه حکمت محور رهبری عزیز و خون شهدا داریم.

امروز با نگاه جدیدی به حوزه مدیریت و آسیب های مدیریتی در کشور به این عرصه آمدم آسیب شناسی مدیریتی ناکارآمدی ها راه حل های جدید با کمک نخبگان و جوانان این مروز و بوم می تواند گشایشی در امور کشور ایجاد کنه ضمن احترام به همه دستاوردها شعارم را به عنوان دولت سالم اقتصاد جامعه سالم و جامعه سالم محضر ملت پر افتخار ایران بیان کنم.

دولت سالم بن بست ندارد شفافیت در راس امور اوست دولت سالم مبارزه با فساد در اولویت اوست و پیشگیری از فساد در امور و خشکاندن آن در دولت سالم به عنوان یک اصل اسیاسی مطرح است.

در دولت سالم در دولت آینده نباید خود را قهرمان برای همه امور بداند و متصدی همه امور باشد بلکه با بیان مشکلات در مسیر پیشرفت و رسیدن به قله، ظرفیت جوانان این مرزو بوم را به کار بگیرد با بیان مشکلات و استمداد از مردم انشاالله مدلی از حکمرانی مردم پایه را دولت آینده ارایه  خواهیم داد و نگاه ها و ایده های نخبگان به به کمک بیاد برای حل مشکلات این مرز و بوم.

همه آحاد ملت دختران و پسران این مرز و بوم باید مشارکت کنند در حل مشکلات این کشور و در گام دوم انقلاب این حلقه های میانی مردمی هستند که می توانند بهتر از خود دولت ها امور را به دست بیگیرند. دولت فقط هدایت مور و متصدی برداشتن موانع باشد.

ذخایر عظم انسانی و نخبگان و آنچه که ملت بزرگ ما در مسیر انقلاب و پیشرفتن نظام به کار می گیرد این ذخایر باید قدر دانسته بشود توسط دولت آینده. دولت سالم برنامه ریزی جدی برای به کار گیری این ظرفیت های عظیم انسانی به کار بگیرد. هر جا مردم نخبگان و جوانان ورود کردند توانستیم سد ها رو برداریم.

دولت باید آزادی های سیاسی و اجتماعی را جدی بگیرد، برای بیان ایده ها و سلایق مختلف».

زهره الهیان ۸ روز بعد از ثبت نام طی نامه ای در فضای مجازی و « به منظور حفظ وحدت در جبهه انقلاب» از کاندیداتوری انصراف داد.