تاریخ: ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
3

قبل از ارسال ایموجی خوب فکر کنید

نتایج تازه ترین تحقیقات نشان می دهد که برداشت افراد از ایموجی ها یکسان نیست و به همین دلیل باید قبل از ارسال نسبت به این که برداشت گیرنده پس از دریافت ایموجی همانند ما هست یا نه فکر کنیم. 



در تحقیق که به تازگی در دانشگاه ناتینگهام انجام شد نظر ۵۲۳ نفر بررسی و از آنها خواسته شد تفسیر ۲۴ ایموجی در حالت های عاطفی مانند شادی، انزجار، ترس، غم، تعجب و خشم را در اختیار محققان قرار دهند.

این تحقیق نشان داد که زنان قادر به تشخیص دقیق تری از حالت های عاطفی این ایموجی ها بودند. در حالی که مردان فقط حالت های محدودی را در این ایموجی ها تشخیص می دادند.

دکتر رات فیلیک از اعضای این عضو  تیم تحقیقاتی در این زمینه گفت: در تفسیر افراد از ایموجی‌ها اختلاف نظر بسیار زیادی وجود دارد و از این رو افراد باید در استفاده از ایموجی‌ها در پیام‌های خود به  مختلف دقت کنند.

به گفته وی، استفاده از ایموجی در پیام‌های کوتاه، شبکه‌های اجتماعی یا پست الکترونیکی حتی می‌تواند به مبهم کردن این پیام‌ها بیفزاید.

استفاده از ایموجی ها از دهه ۸۰ میلادی به پیشنهاد اسکات فهلمن در یکی از دانشگاه های آمریکا رواج یافت و هدف آن بود که مکاتبات خسک و رسمی اداری را تلطیف و از بروز سوء تفاهم جلوگیری کند.

منبع: اعتماد