تاریخ: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
2

ادعای عجیب رییس فدراسیون فوتبال: VAR با حضور زنان در ورزشگاه ارتباط دارد

موضوع برخوداری مسابقات فوتبال در ایران از کمک داور ویدیویی یا همان VAR  از حدود یکسال قبل نقل محافل است و گفته می شد که مانع این موضوع تحریم های بین المللی بوده است حال رییس فدراسیون در اظهار نظری عجیب می گوید که VAR با حضور زنان در ورزشگاه ارتباط دارد!



VAR یا کمک داور ویدیویی همانگونه که از نام آن پیداست یک فناوری است که در صورت اشتباه واضح یا یک حادثه جدی که ممکن است از چشم داور زمین پنهان مانده باشد به کار گرفته می شود. اما مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال می گوید که از این فناوری می خواهد برای آرام سازی جو تماشاگران هنگام حضور زنان در ورزشگاه استفاده کند!

تاج برای نشان دادن اهمیت استفاده از VAR، قبل از شروع کلاس کمک داوران گفت:  VAR به بحث ورود زنان به ورزشگاه ارتباط دارد. شما ببینید وقتی داور سوت اشتباهی می‌زند، تماشاگران شعارهایی می‌دهند که این موضوع باعث می‌شود ورود زنان به ورزشگاه در ابهام قرار بگیرد.

وی در عین حال گفت: خیلی اعتقاد ندارم بعد از VAR اعتراض کم نشود چون به هر حال اعتراض‌هایی وجود خواهد داشت!

مشخص نیست تاج از ارتباط دادن بین حضور زنان در ورزشگاه و استفاده از این فناوری در فوتبال ایران چه هدفی را دنبال می کند چون هنگامی که برای اولین بار قرار شد مهسا قربانی به عنوان اولین دار زن از طریق VAR  داربی تهران را داوری کند از حضور وی جلوگیری شد.

 

 

برچسب های :