تاریخ: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۲۳
34

مجموعه نامه های فریدا کالو به مادرش منتشر شد

نامه های فریدا کالو نقاش مشهور مکزیکی به مادرش در کتابی با عنوان «همیشه با منی: نامه‌هایی به مادرم» از سوی نشر پارسه منتشر شد.



نامه های فریدا کالو به مادرش که ۹ سال از زندگی وی را نشان می دهد به موضوع دو تصادف در زندگی وی می پردازد. اولین آن تصادف خودرویی بود که وی در آن قرار داشت و دیگری آشنایی او با همسرش بود که از آن با نام تصادف یاد می کند.

بعد از تصادف فریدا، وقفه‌ای در نامه‌نگاری‌های او می‌افتد و بعد ازآن دوباره نامه‌ نگاری او به مادرش از سر گرفته می‌شود.

بسیاری از نامه‌های کتاب «همیشه با منی» مربوط به دوره‌ای هستند که فریدا با دیگو همسرش ریورا به آمریکا رفته و در آن‌جا زندگی می‌کرده است.

وضعیت سلامتی بعد از تصادف، آن ‌چه او از آمریکا دید، فقر، اختلاف طبقاتی در آمریکا و زندگی دشوار مکزیکی‌ها در آن کشور، ترسناکی زنان لس‌آنجلس و نگرانی برای وضع مالی بحرانی خانواده‌ و تلاش برای رساندن کمک مالی به آن‌ها از جمله موضوعاتی هستند که فریدا در نامه‌های خود با مادرش سخن گفته است.

فریدا کالو در این نامه ها از مادرش می‌خواهد که احوال خود و دیگر اعضای خانواده‌اش را با جزییات برایش بنویسد و از پدرش هم بخواهد که یادش بماند برای او نامه بنویسد.

در کتاب «همیشه با منی» با فریدایی مواجهیم که سخت به خانواده و همه آن‌چه مربوط به خانواده و خانه پدری‌اش می‌شود دلبسته است و به همه آن‌ها عشق می‌ورزد و دوست دارد از جزییات احوال خانواده‌اش باخبر باشد.

فریدا کالو از مشهورترین نقاشان زن معاصر است که خودنگاره های معروفی را ترسیم کرده است.